tirsdag den 10. september 2013

DIY tip // leather triangles


Jeg tænkte lige, jeg ville dele en (lille) DIY med jer, men da jeg syede den i sommerferien, kommer der desværre ingen billedeguide med. Idéen er min egen, så det er ikke noget, jeg har fundet på nettet. :-)

Man skal bruge en t-shirt, min er godt nok en, jeg selv har syet med hjælp fra min mor, men man kan sagtens  købe en i f.eks. H&M. Derefter skal man finde ud af, hvordan ens figurer skal se ud og hvor store de skal være og klippe dem ud i læderet. Her er det altså en meget god idé, at tegne på bagsiden af læderet, da det ikke kan gå af igen og formentlig heller ikke sætte nåle i, som man gør med stof, da hullerne nok ikke forsvinder helt igen.

Da jeg syntes det blev pænest med noget tyndt læder, kom jeg noget vliesofix (ja, mærkeligt navn, men det hedder det altså), som er noget stof lignende noget, der klistrer på begge sider, tror jeg i hvert fald, på trekanterne i læder, og satte dem på der, hvor de skulle være. Så syede jeg meget forsigtigt rundt i kanterne, og så var jeg færdig! Jeg håber, at det bare gav en lille smule mening! ;-)

Kan I lide idéen?

Ingen kommentarer: